- Stambokför Kattkull
- Stambokföring av kull online
- Steg för steg – uppfödare äger hankatten (webbmanual)
- Steg för steg – uppfödare inte ägare av hankatt (webbmanual)
- Godkänna som hankattägare
- Godkänna som huvudinnehavare av stamnamn
- Betalning med Swish
- Betalning via Svea Ekonomi
- Kvitto
- Status för ”Pågående stambokföringar av kull”
- Åtgärdssystemet
- Valbara färger för kullen
- Ladda upp intyg
- Överföring & import
- Findus – SVERAKs stambok på nätet
- Ansök om stamnamn
- Ansökan om ersättningsstamtavla
Betalning med Swish
OBS! När du väljer att stambokföra kull online kan du INTE betala i förväg utan betalningen gör du som en avslutning av stambokföring av kull INNE i MinaKatter genom att klicka på knappen “Betala & skicka in” som dyker upp när hankattägare godkänt och katternas info är ifylld. Betalar du i förväg med t ex Swish så måste du istället använda den vanliga blanketten och skicka till din avelssekreterare. Hela processen med att stambokföra online sker alltså inne i MinaKatter.
När du klickar på “Betala & skicka in”.
Så dyker en ruta upp där Swish finns som alternativ som betalsätt.
Klickar du då på Swishknappen kommer du till nästa läge, där du ser beloppet som ska betalas och här fyller du nu i det mobilnummer som ska användas för betalningen (ditt mobilnummer).
Följ anvisningarna och godkänn nu betalningen i Swish-appen.
När betalningen är genomförd skickas kullen in till admin (stambokförare) i MinaKatter som gör en första granskning. Ser allt okej ut så förs kullen över till stamboken för att slutföras med bl a regnr och utskrift av stamtavlor. Det är också nu man kan se sin kull i FindUs. Skulle admin ha några frågor använder den sig av åtgärdssystemet och skickar ett notis i MinaKatter till uppfödaren. Logga därför gärna in efter några dagar för att se så att ni inte har notiser liggandes angående ansökan om stambokföring av kull.