Mina sidor (MinaKatter)

För att logga in med mobilen används mobilt BankID och då man inte automatiskt hamnar i MinaKatter efter verifieringen i BankID-appen så kommer här en enklare förklaring på inloggningen.

iPhone

  1. Gå till startsidan för MinaKatter i webbläsaren och skriv in ditt personnummer i formatet 1970XXXX-XXXX (12 siffror).
  2. Klicka på knappen “Logga in”.
  3. Följ uppmaningen om att klicka på knappen “stäng”.
    Inloggning MinaKatter
  4. Klicka en gång på hemknappen så att du kommer till hemskärmen och starta nu BankID-appen.
  5. Godkänn inloggningen till MinaKatter hos SVERAK.
  6. Vid lyckad verifiering står det nu att du kan återvända till webbsidan.
    Inloggning MinaKatter
    7. Dubbelklicka nu på hemknappen så kan du enkelt växla över till MinaKatter, där du nu är inloggad och först hamnar på “Min sida”. 
    Inloggning MinaKatter

Nej, det behöver man inte vara. Det är tillgängligt för alla som har katt registrerad hos oss, antingen i stamboken eller i vårt ID-register, samt har ett personnummer sparat på sitt konto hos oss och därmed kan logga in med Bank-ID. Medlemmar har en utökad meny när man loggat in. Med fler funktioner såsom nedladdning av blanketter, anmälning till utställning, annonseringsmöjligheter  mm. Medlemmar kan även skapa inloggning med e-post/medlemsnummer.

Du som inte är medlem kan se och hantera viss information för dig och katt. Du kan t ex göra ägarändring online, lägga till bild på katten, markera katt som avliden mm.

Den är synlig för de som är registrerade medlemmar. Och har du nyligen ansökt/betalt för ett medlemskap så får du vänta tills du fått bekräftelsemejlet innan den menyn blir synlig för dig och du kan komma åt de blanketter vi flyttat in dit. 

När nuvarande ägare startar ägarbytet inne i Mina sidor så anger personen ditt personnummer. Har du sedan tidigare inget konto (med personnumret sparat) så skapas då ett nytt konto till dig automatiskt. Du kan då direkt logga in med Bank-Id och efter att du fyllt i dina kontaktuppgifter skickas du till sidan för godkännandet av ägarbytet. SVERAK lägger inte upp konton på förhand.

Ta gärna en titt på videon som visar hur ett ägarbyte går till om du känner dig osäker.

De fält du själv kan uppdatera kommer man åt via knappen “ÄNDRA UPPGIFTER”. Det gäller både för dina och dina katters uppgifter. Och i mobilen ser knappen lite annorlunda ut, då det istället är ett blå ruta med kugghjul i.

Ändra uppgifter

Rulla till toppen