SVERAKs förbundskansli

SVERAKs kansli
 
 
Telefontider:

Måndag – torsdag
Kl. 09:30 – 12:00 & 13:00 – 15:30

Fredag: Ingen telefontid (kansliet är dock öppet och svarar via mejl) sverak@sverak.se 
 
På plats i Borås jobbar:
Moa Stamholt, Cecilia Wennergren, Elina Byström, Andreas Fransson och Pär Johansson

SVERAK har sedan 1980 haft ett förbundskansli med anställd personal, som från början var placerat i Göteborg.

Den 1 september 1984 flyttades kansliet till Borås och har därefter bytt adress några gånger – 1996 blev den Åsbogatan 33.

Vad gör kanslipersonalen…

– Löpande ekonomiska göromål (bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löneutbetalning mm)

– Medlems- och prenumerationsregister

– Registrering i stamboken dvs all stambokföring

– Planerar och samordnar transport och underhåll av burpoolen, beställer och levererar utställningsmaterial

– Kontrollerar stamnamnsansökningar och bokning av utställningsdatum innan vidarebefordran till FIFe

– Uppdaterar stadgar och regler med ändringar efter SVERAKs årsmöte och FIFes Generalförsamling

– Tar fram och underhåller blanketter, PR-material, kompendiet Att ha katt mm

– Förberedelser inför styrelsemöten samt agerar protokollförare

– Administrerar SVERAKs ID-register för katt

– Administrerar SVERAK-diplomerade uppfödare

– Administrerar SVERAK-certifierade uppfödare

– Administrerar SVERAK-auktoriserade uppfödare (kommer 2024)

– Deltar aktivt i flera av förbundets projekt och utvecklingsfrågor

– Administrerar SVERAKs hemsida

– och mycket mera!

Rulla till toppen