Behöver du kunna logga in på MinaKatter?

1. Kontrollera först att du verkligen har en katt registrerad hos osssök på ID-nr på en av dina katter i vårt ID-register.

2. Får du INTE upp ett felmeddelande om att ditt personnummer inte är registrerat när du försöker logga in på mobilen? Testa då att logga in med BankID genom att själv starta BankID-appen (det kan krångla med inloggningen om man använder en webbläsare som inte är angiven som mobilens standardwebbläsare). Inloggning på en läsplatta/dator fungerar oberoende av webbläsare.

Frågor & svar

Sammanställning av de vanligaste frågorna gällande MinaKatter och inloggningen. Här hittar du länkar till oss för hjälp med att spara ditt personnummer på ditt befintliga konto hos oss.

Alla som har ett konto hos oss med sitt svenska personnummer sparat och som använder sig av mobilt BankID för verifiering*.

* För medlemmar i SVERAK utan mobilt BankID finns möjligheten att skapa ett webbkonto (med mycket begränsade möjligheter).

1 – Vid en ägarändring online. Då är det nuvarande ägare som automatiskt skapar kontot när personnumret, för blivande ägaren, anges i starten av ägarändringen.

2 – Vid ägarändring/ID-registrering genom postad blankett till kansliet, som då skapar kontot manuellt.

3 – Då man ID-registrerar sin katt online via id-registret.se och inte finns med i vårt system sedan tidigare.

4 – Om man blir medlem i någon av våra klubbar och inte har någon katt/konto hos oss sedan tidigare.

Detta alternativ för inloggning fungerar på alla mobiler och i alla webbläsare. Tänk bara på att lämna inloggningssidan öppen och att du inte stänger ner den fliken.

1. Ange ditt personnummer i rätt format 19XXXXXX-XXXX

2. Klicka på gröna knappen “Logga in“.

3. Starta nu själv BankID-appen (låt inloggningssidan vara öppen) och verifiera dig mot SVERAK.

4. Växla tillbaka till inloggningssidan, så ska du nu vara inloggad.

Om du är säker på att katten finns i vårt ID-register (och inte i något annat) så kan du använda länken nedan för att kontakta kansliet för hjälp med att hitta kattens ID-nr.

Skicka med ditt namn, personnummer och ort i mejlet till oss.

Mejla oss för att komplettera ditt konto med  personnummer >> 

Klicka då på länken nedan och komplettera mejlet med ditt namn, som det står i vårt ID-register samt med ditt personnummer. Så hjälper vi dig så fort vi kan och du får svar via mejl när det är klart.

Mejla oss för att komplettera ditt konto med  personnummer >> 

Om du får upp felmeddelande om att detta personnummer inte finns registrerat så har något gått fel vid starten av ägarändringen. Kontakta nuvarande ägare och be dom kontrollera att det är påbörjat.

Om du har problem att logga in och inte får något felmeddelande, så se svaret ovan angående att logga in manuellt med BankID.

Vad är MinaKatter?
I MinaKatter (“Mina sidor” hos SVERAK) kan alla som loggar in med mobilt BankID komma åt att se och hantera viss information som finns sparat för dig och din katt. Man behöver inte vara medlem i SVERAK för att kunna använda MinaKatter. Du kommer också åt funktioner som att ladda upp bild, markera katt som avliden, göra ägarändring online, uppdatera ID-nr, registrera försvunnen katt mm.

För våra medlemmar finns också en utökad meny där man kommer åt våra blanketter, kan anmäla till utställningar, annonsera på köpakatt.se mm. Som medlem har man också tillgång till tjänster som t ex stambokföra kull online.

Vi jobbar ständigt med att utveckla och förbättra MinaKatter.